Folosita la scara larga, crucea este purtata ca un simbol al apartenentei, este mistificata si glorificata in functie de mesajul arhetipal cu care este asociata, insa putini stiu valoarea simbolica a semnului purtat cu atata veneratie.
Am scris intr-un articol anterior „Scara lui Iacov si scara mea” despre modul in care accesam Starile Superioare si am reprezentat printr-o schita modul in care echilibrul celor doua forte (Bine si Rau) este reprezent de ascensiunea Sarpelui Kundalini.
In acest articol, adaugam schitei ezoterice prezentate, un nou element.
Despre Logosul trilateral (L1, L2, L3) aflat in cele 3 colturi ale triunghiului am vorbit pe larg in Tema 9 a cursului „Gandeste Liber si Creativ” iar lista Ierarhiilor a fost concretizata asociind scrierile antice Chaldeene, comparate cu scrierile Indiene in lumina Teologiei Egiptene si gasindusi armonizarea in scrierile sacre ebraice revelate prin stiinta Kabalei.
Astfel, daca ne concentram atentia pe o treapta anume din scara evolutiva, insemnam acest lucru printr-un simbol care sa arate pozitia noastra constienta fata de treapta la care aspiram.
De exemplu, daca intr-o companie multinationala ai lucrat 10 ani ca functionar executant si aspiri catre functia de manager, de director executiv, sau director zonal, etc, toate gandurile tale, toate imaginile tale vor proiecta catre treapta dorita.
Avraam si lumea de sus
Citim in Tora – Geneza 11:31 „Terah a luat pe fiul sau, Avram, si pe Lot, fiul lui Haran, fiul fiului sau, si pe Sarai, nora sa, nevasta fiului sau, Avram. Au iesit impreuna din Ur, din Chaldeea, ca sa mearga in tara Canaan. Au venit pana la Haran si s-au asezat acolo.”
Avraam ca origine era Chaldeean, era invatat in cultura chaldeeana, obisnuit cu scrierile si obiceiurile lor.
El cunostea foarte bine structurile lumilor si era obisnuit cu studiul cerului si al constelatiilor.
Multi cercetatori au cautat prin Oracolele Chaldeene invatatura ascunsa conservata prin traditia de transmitere din tata in fiu a secretelor profunde si apoi le-au studiat in in lumina Kabalah si Teologia egipteana, oferind temelia intregii structuri pe care un initiat o poate accesa.
Schema Chaldeeana a lumilor
Schema Kabalista a lumilor
Analizand cele doua diagrame, (sistemul Chaldeean si sistemul ebraic – Kabalah) observam armonia dintre cele doua sisteme care ofera suficiente dovezi de identitate intre filosofia Chaldeeana si cea ebraica.
Ascensiunea lui Avraam
In Geneza 12 Domnul zisese lui Avram: „Iesi din tara ta, din rudenia ta si din casa tatalui tau si vino in tara pe care ti-o voi arata.”
Chemarea lui Avraam era mult mai inalta. Avea sa i se reveleze o noua structura, mai inalta decat cea pe care o mostenise de la parintii sai.
Iar in Gen 17:5 Domnul ii spune: „Nu te vei mai numi Avram; ci numele tau va fi Avraam; caci te fac tatal multor neamuri.”
Astfel, in revelatia primita, care se ridica deasupra invataturii Chaldeene, apare o noua lume superioara si anume cea a lui Adam Kadmon.
Deaspura inteligentei arhetipale, Avraam descopera o noua lume, cea a lui Adam kadmon care este superioara lumii Atzilut
Cum a reusit Avraam atingerea starii superioare de evlavie?
Prin setarea unui obiectiv mai inalt decat cel existent.
Sa presupunem ca obiectivul tau de a fi Manager la o multinationala se afla pe o scara a valorilor la nr 5.
In functie de variabla „timp”, poti atinge obiectivul intr-un an sau in 7 ani. Ceea ce determina variabila TIMP este modul in care tu vezi implinit acest obiectiv. Simbolurile pe care ti le insusesti, modul in care te comporti, toate acestea lucreaza la atingerea obiectivului tau, sau la stagnarea pe termen nelimitat la stadiul de functionar executant.
Avraam si-a setat un obiectiv deasupra cunoasterii timpului sau. Cunoscand ierarhiile superioare, cunoscand valorile si starile de evlavie a fiecarei stari de constiinta, el atinge cel mai inalt obiectiv spiritual si ne dezvaluie acest lucru in cartea creatiei, „Sefer Yetzirah”.
Crucea ca simbol scalar.
Sa ne imaginam o scala si un indicator.
Daca plimbam linia orizontala in susul si in josul liniei verticale, setam practic o anume valoare, (il numim noi obiectiv) ca simbol al aspiratiei sufletului nostru.
In acelasi fel, la nivel abstract si profund al unui sistem, simbolul arhi-cunoscut si purtat ca semn al apartenentei, reprezinta valoarea pe care o setam in planul ierarhic al Ghizilor din Univers.
Daca privim la schema chaldeeana a Fiintelor ce ghideaza Univerului nostru, avem o imagine a ceea ce Avraam stia inca din invataturile tatalui sau.
SCHEMA CHALDEEANA A FIINTELOR.
Astfel, observam ca Sufletul Uman este intr-o pozitie intermediara (Simbolic spus intre cer si abis), care ofera posibilitatea de a alege in ce parte doreste sa incline balanta.
Acum, daca ar fi sa asezam aceasta ierarhie pe o scala imaginara, am descoperi simbolurile foarte cunoscute si folosite in lumea noastra – SIMBOLURILE CRUCII.
Daca urcam linia orizontala deasupra scalei obtinem litera T – Ultima litera a alfabetului ebraic, (Tav) adica sfarsitul, ultima treapta evolutiva.
Daca am inclina crucea in partea stanga, obtinem semnul asemanator literei Alef, inceputul.
Insa Alef care este alcatuit dintr-un vav inclinat si litera iod care formeaza bratul de sus si cel de jos, nu formeaza o intersectie regulata, ceea ce arata ca „inceputul” unuia din lumea de jos difera de cel din lumea de sus. Astfel, sufletul coborat in lumea fizica, are misiunea de a se egaliza cu sinele sau superior, ca intr-o balanta obtinand echivalenta de forma cu Creatorul.
Acest simbol este prezentat in multe picturi ce infatiseza imaginea lui Isus, impingand cu ultimele puteri nivelul scalar spre finalul scalei.
Crucea reprezentata cu linia orizontala la o treime superioara fata de cea verticala, reprezinta dorinta sufletului de a urca pe scara ierarhica. Reprezinta dorinta de echilibrare cu o forta superioara, dorinta de vindecare la nivel superior.
Crucea cu linia orizontala asezata la mijlocul celei verticale, reprezinta o stagnare de stare. Reprezinta dorinta sufletului de a ramane in stadiul in care se afla, de a face mici corectari pentru a mentine echilibrul actual. Deaceea acest semn este des intalnit in lumea medicala, care se ocupa cu interventia asupra corpului de a-l ajuta sa faca fata bolii. Este un semn al echilibrului de clase sociale si ajutor la nivel global.
Crucea cu linia orizontala asezata la o treime inferioara fata de cea verticala, reprezinta dorinta sufletului de a cobora.
Reprezinta o coborare pe scara ierarhica si o dorinta de echilibrare cu o forta inferioara, dorinta de vindecare la un nivel inferior.
Turnul babel
Evenimentul biblic cunoscut ca incurcarea limbilor nu a fost doar o incurcatura lingvistica, ci si o incurcatura a conceptelor, a nivelurilor spirituale si a ierarhiilor.
Sa ne imaginam o structura lichida alcatuita din diferite molecule cu masa atomica diferita. De ex, daca luam oxid de fier si sa il ametecam in apa. Vom observa ca obtinem un lichid mat rosiatic de o consistenta nedefinita. Daca lasam lichidul la decantat, vom observa cum moleculele de apa se aduna deasupra iar moleculele de oxid de fier se decanteaza in partea de jos. Astfel, dintr-o amestecatura, obtinem apoi separarea in functie de valoarea a atomica a fiecarei molecule.
Un alt exemplu.
Avem intr-o parte un pahar cu apa. In cealalta parte 50 gr de planta uscata.
Amestecand planta in apa si supunand-o unui tratament de foc, obtinem prin aceasta amestecare un alt produs. Un ceai. Apoi, lasand la decantat, firicelele de plante se aduna la un loc, iar apa se lipezeste. Urmeaza separare prin sita si obtinem un nou produs.
Turnul babel ca varianta narativa ne spune ca omul ajunsese sa construiasca o structura atat de puternica incat sa „atinga cerul”. Dumnezeu a vazut ca nimic nu ar fi impiedicat acest plan si astfel a fost nevoit sa intervina.
Geneza 11
1. Tot pamantul avea o singura limba si aceleasi cuvinte.
2. Pornind ei inspre rasarit, au dat peste o campie in tara Sinear; si au descalecat acolo.
3. Si au zis unul catre altul: „Haidem! sa facem caramizi si sa le ardem bine in foc.” Si caramida le-a tinut loc de piatra, iar smoala le-a tinut loc de var.
4. Si au mai zis:
„Haidem! sa ne zidim o cetate si un turn al carui varf sa atinga cerul si sa ne facem un nume, ca sa nu fim imprastiati pe toata fata pamantului!”
5. Domnul S-a coborat sa vada cetatea si turnul pe care-l zideau fiii oamenilor.
6. Si Domnul a zis: „Iata, ei sunt un singur popor si toti au aceeasi limba; si iata de ce s-au apucat; acum nimic nu i-ar impiedica sa faca tot ce si-au pus in gand.
7. Haidem! sa Ne coboram si sa le incurcam acolo limba, ca sa nu-si mai inteleaga vorba unii altora!”
8. Si Domnul i-a imprastiat de acolo pe toata fata pamantului; asa ca au incetat sa zideasca cetatea.
9. De aceea cetatea a fost numita Babel, caci acolo a incurcat Domnul limba intregului pamant, si de acolo i-a imprastiat Domnul pe toata fata pamantului.
Avem aici cateva cuvinte cheie
O singura limba
Aceleasi cuvinte
O cetate
Turn
Conform povestirii tragem concluzia profana ca un Domn despot care nu doreste sa fie descoperit, provoaca o uneltire impotriva celor ce au pornit sa il descopere. Pentru ca nimic nu i-ar fi oprit pe acesti oameni, Domnul porunceste slugilor sa incurce limbile , sa provoace neintelegeri intre ei si astfel sa ii imprastie, bazandu-se pe metoda clasica a lidershipului „dezbina si conduce”.
Astfel, oamenii sunt fortati sa se divida, se constituie in partide, in grupuri separate si incep sa isi cladeasca propriile cetati, credinte si convingeri conform nivelului lor de intelegere.
Asa spune povestea, si acesta ar fi intelesul profan al naratiunii, daca nu ne-am apleca asupra sensului adanc al starilor de constiinta la care se refera.
Astfel, dincolo de poveste gasim sensul adanc al insusirilor umane.
„Haidem! sa facem caramizi si sa le ardem bine in foc.”
Stim ca focul reprezinta mentalul, spiritul. Fabricarea caramizilor si arderea BINE in foc reprezenta acele practici de a ajunge pana la cel mai inalt pupitru de comanda.
Acest lucru era posibil deoarece TOTI cunosteau LIMBA si CUVINTELE necesare pentru a creea evenimente in lumea fizica.
Si astazi, cei ce cunosc LIMBA si CUVINTELE creatoare pot creea evenimente in lumea fizica influentand intreaga umanitate.
Cetatea
Oricat de impresionante ar fi fost dimensiunile cetatii, acestea aveau undeva o limita. Limita fiind atinsa, inceta si dorinta de a construi.
Kabala explica acest lucru prin folosirea imaginii de dorinta. Cand o dorinta este implinita, Creatorul creeaza o noua dorinta in Kli, in vas, pentru a fi atinsa. Altfel, munca omului in a construi cetatea, stagneaza, pentru ca nu mai are o noua dorinta de a o implini.
Turnul Babel ofera imaginea spargerii unei provocari, a unui proiect in mai multe proiecte.
Astfel, fiecare grup, cultura si civilizatie au pastrat bucatica lor de cunoastere, fiind necesara decantarea lor in marele vas care creeaza marea opera, Cetatea Divina a Marelui Arhitect al Lumii.
Egiptul a pastrat in templele mistice traditiile Chaldeene ale Sumerului Antic.
Indienii au pastrat Oracolele Sfinte in care Yoghinul se desavarseste in mistere.
Tibetul are misterul sau, iar China pastreaza cheile cunoasterii in diagrame sofisticate.
In tot acest Babel, se gaseste in limbaje diferite, aceiasi structura a lumilor. Initiatul care reuseste sa adune toate cheile si sa deschida fiecare usa a constiintei sale ajungand la Constiinta suprema, Constiinta pura contopindu-se cu aceasta, este precum molecula de apa ce se strecoara prin densitatea oxidului, se transforma in vapor rafinat si se ridica la cel mai inalt nivel, eliberandu-se.