Cum sa devin un agent imobiliar unic?

Catalin I. mi-a lansat urmatoarea provocare:

„Am pasit de curand in lumea imobiliara, un domeniu nou pentru mine, dar mai ales o activitate inceputa intr-un oras necunoscut, locuiesc in Brasov doar de doua luni. Asadar nu cunosc locuitori, nu sunt cunoscut de locuitorii de aici si totusi doresc sa reusesc in acest domeniu, imi place si doresc sa ma afirm in doemniul imobiliar din Brasov.
Incerc sa fiu creativ, sa vin in intampinarea dorintelor si a oportunitatilor imobiliare din piata.
Care este sfatul dumneavoastra privind creativitatea care conduce catre unicitatea mea in acest domeniu?
Va multumesc , Catalin.”

Haideti sa ajutam cu idei.

Am puteam folosi pentru aceasta provocare mai multe metode creative insa in acest articol voi propune doua.

Prima metoda:
1 – Fatete false.
Modul in care functioneaza aceasta metoda o gasiti explicata in materialul video aici.

Algoritmul metodei creative:

1 – Formuleaza provocarea
2 – Alcatuieste o lista a presupunerilor
3 – Pune la indoiala fiecare presupunere
4 – Inverseaza fiecare presupunere cu opusul acesteia.
5 – Inregistreaza puncte diferite de vedere care s-ar putea dovedi utile.
6 – Intreaba-te cum poate fi indeplinita fiecare inversare.

––––––––––––––
Pasul 1 – Provocarea este: Cum sa devin un agent imobiliar unic?

Pasul 2 – Presupuneri comune:

Agentul imobiliar prezinta imobile
Agentul imobiliar se plimba cu clientii
Agentul imobiliar ia comision pentru vanzare
Agentul imobiliar merge la clienti

Pasul 3 – Cautam elementele cheie si le inversam

Pasul 4 – Alcatuim o lista cu presupunerile inversate:

Agentul imobiliar nu prezinta imobile
Agentul imobiliar nu se plimba cu clientii
Agentul imobiliar nu ia comision pentru vanzare
Agentul imobiliar nu merge la clienti

Pasul 5 – Este pasul cu cea mai larga exprimare. Fiecare presupunere inversata are nevoie sa fie trecuta prin filtrele mintii inregistrand puncte de vedere diferite.
Eu propun cateva. Insa va las pe voi sa gasiti si alte puncte de vedere. Ele sunt nelimitate.

Agentul imobiliar nu prezinta imobile
Ai putea face o baza de date cu OPORTUNITATI. Astfel, cauti la fiecare imobil partile cele mai oportune si prezinti clientilor beneficiile. Cand un client spune ca il intereseaza un apartament la periferie, il intrebi: DE CE?
Raspunsul sau va fi evident ca o manusa pentru ceea ce ai in buzunar si vrei sa vinzi. Nu ai decat sa ii prezinti oportunitatile. Restul vine de la sine. Te-ai putea numi, Agentul plin de oportunitati.

Daca aveti si alte idei, lasati-le intr-un comentariu.

Agentul imobiliar nu se plimba cu clientii
Pe langa faptul ca ai putea avea un dosar cu proprieteti in exclusivitate, (schite, releveuri, poze, etc, ) si sa arati clientilor ce proprietati ai, poti sa vinzi doar datele de contact ale proprietarului. Cand un client cere sa vada un anume imobil, ii ceri o taxa pentru datele de contact, (o suma mica, dar care in loc de a o consumi pe combustibil, o retii in buzunar pentru munca depusa de a fi vizionat in prealabil imobilul si oricum, ai contract de exclusivitate cu vanzatorul. Te-ai putea numi, Agentul fara comision pentru cumparator.

Daca aveti si alte idei, lasati-le intr-un comentariu.

Agentul imobiliar nu ia comision pentru vanzare

Ai putea face o serie de servicii pe care le vinzi clientilor. Evidend ca acesti clienti au nevoie de serviciile tale din moment ce te contacteaza. Astfel, poti defalca serviciile tale si sa le pui un pret. Clientul cumpara doar acele servicii pe care le doreste, iar tu nu faci munca degeaba.

Daca aveti si alte idei, lasati-le intr-un comentariu.

Agentul imobiliar nu merge la clienti

Poti sa creezi o aplicatie prin care sa ceri datele imobilului care te intereseaza si sa te deplasezi doar la acele imobile care prezinta interes pentru tine. Stiu… mai toate siturile de imobiliare fac tocmai acest lucru. Da, dar este baza lor, nu baza ta, in plus, datele oferite de proprietari pe asemenea situri, sunt adesea incomplete. Ai putea oferi un premiu n schimbul completarii tuturor datelor pe care le ceri, si astfel ai o baza de date completa si fara a face deplasari inutile.

Daca aveti si alte idei, lasati-le intr-un comentariu.

A doua metoda creativa prin care vom trece aceasta provocare:
1 – Cutia cu idei..
Modul in care functioneaza aceasta metoda o gasiti explicata in materialul video aici.

Algoritmul metodei creative cutia cu idei:
1. Definirea provocarii : Cum sa devin un agent imobiliar unic?
2. Alegerea parametrilor provocarii. (Pentru a stabili daca un parametru este destul de important pentru a-l adauga, intreaba-te: “Ar mai exista provocarea fara parametrul pe care ma gandesc sa il adaug in cutie”?
3. Intocmirea listei cu variante. (Sub fiecare parametru, fa o lista cu cat mai multe variante doresti. Nr de parametri si de variante va determina complexistatea tabelului. De obicei este mai usor sa gasesti noi idei intr-un cadru simplu decat intr-unul complex.
4. Incearcarea diferitelor combinatii. (Cand ai finalizat tabelul, fa legaturi la intamplare intre parametrii si variante alegand unul sau mai multe elemente din fiecare coloana si apoi combina-le in moduri complet noi.)

Sa facem urmatorul tabel cu 4 parametri si 5 variante.

idei creative imobiliare

Am ales urmatoarea combinatie: Judecator, Vorbitor, La rosu, Selectiva.

Cautand sa legam aceste elemente in combinatii diferite, una din idei ar fi, ca agentul sa poarte cu el un ciocanel de judecator si sa il ofere clientilor in timp ce el prezinta oferta. Cand au vreo obiectie, clientii sa bata cu ciocanelul in masa, iar acentul sa raspunda la obiectie. Acest mod de a obiecta va face placere clientilor, mai ales cand prezinti case la rosu, unde cumparatorii sunt de obicei dezvolatatori imobiliari sau constructori si sunt destul de selectivi.

Daca aveti si alte idei, lasati-le intr-un comentariu.
Aceasta grila, (4 parametri si 5 variante) ofera 3125 de combinatii posibile. Incercati macar cateva dintre ele. Hai sa vedem ce poate iesi?

Pentru libertate creativa

Eusebiu Voinea
Eusebiu Voinea - gandeste liber si creativ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.